Jak schudnąć przed latem?



Jak schudnąć przed latem? Za miesiąc masz ślub lub upragniony wyjazd na wakacje? Czas ucieka, a ty znowu zorientowałaś się za późno? Podpowiadamy co zrobić. Potrzebna jest duża dawka motywacji, skuteczna dieta i konsekwencja w działaniu.

Jedz regularnie, ale mniejsze posiłki

Jedz 5-6 posiłków. Śniadanie zjedz do godziny po wstaniu i pamiętaj o tym, aby ostatni posiłek nie był spożywany tuż przed snem. To bardzo ważne, aby dać czas żołądkowi na przetrawienie spożytego posiłku. Jeśli zachowasz około 3 godzinne odstępu między posiłkami to pozwalasz organizmowi na szybkie trawienie co napewno pomoże Ci szybko schudnąć.

Jedz śniadanie

Po nocnej przerwie w jedzeniu organizm przechodzi w tryb głodu. Jeżeli nie zjesz śniadania, zwolnisz tym samym metabolizm, który będzie oszczędzał energię i spalał mniej kalorii.

Zamień produkty na lepsze

Staraj się jeść jak najwięcej produktów, które wspomagają utratę tłuszczu.
Zamień biały ryż i makarony na brązowe. Wieprzowinę na drób i ryby. Śmietany i tłuste sery na jogurt i twaróg.
Wyrzuć z domu to co kusi.
Najlepiej pozbądź się tych produktów, które aż wołają o twoją uwagę. Słodycze, słone przekąski, gotowe dania. Wyrzuć i po prostu ich więcej nie kupuj.

Jedz więcej błonnika

Jedzenie dużej ilości błonnika pomoże ci w odchudzaniu. Jedz produkty pełnoziarniste, warzywa, owoce. Przy spożywaniu błonnika wskazane jest picie dużej ilości wody, jeśli będziesz pić za mało mogą pojawić się zaparcia i wzdęcia.

Zamień 2-3 standardowe posiłki na łatwostrawne i pełne wartości odżywczych

Wprowadź do diety zupy typu krem oraz koktajle na bazie warzyw i owoców. W ten sposób dostarczysz błonnika i oczyścisz organizm. Usuniesz z organizmu złogi jelitowe a wraz z nimi toksyny, które zakwaszają i zanieczyszczają organizm. Właśnie te toksyny i złogi przez zapchanie jelit hamują metabolizm organizmu uniemożliwiając skuteczną redukcję masy i odpowiadają za złe samopoczucie. Zupy i koktajle przy niskiej zawartości kalorii dostarczają sporo składników mineralnych i witamin, co sprawia, że są bezpieczniejsze niż dieta bardzo niskokaloryczna lub jednoskładnikowa.

Pij wodę, nie pij alkoholu

Odpowiednie nawodnienie organizmu jest niezbędne do spalania tkanki tłuszczowej. Pij dużo wody – przynajmniej 8 szklanek dziennie. Alkohol niekorzystnie wpływa na wątrobę skutecznie spowalniając naturalny proces spalania tłuszczu, a przy tym jest kaloryczne i sprzyja zatrzymywaniu wody w organizmie.

Ogranicz solenie

Nadmiar soli powoduje zatrzymanie wody w organizmie. Sprawia to, że twój brzuch staje się wzdęty. Postaraj się jak najbardziej zmniejszyć ilość soli w spożywanych przez ciebie posiłkach.

Jedz powoli

W ten sposób unikniesz przejadania się i niemiłych wzdęć.

Wykorzystaj każdą okazję do ruchu

W dzisiejszych czasach jesteśmy coraz bardziej wygodni, zmień to. Po zakupy idź na piechotę lub jedź rowerem. Jeśli jeździć autobusem to wysiądź przystanek wcześniej. Nie szukaj skrótów, wybieraj dłuższa drogę, zamiast windą – wchodź po schodach. Oglądając telewizję też możesz ćwiczyć. Nawet nie spodziewasz się jak dużo kalorii w ciągu dnia możesz spalić dzięki tym małym zmianom.

Ćwiczenia

Są niezbędne. Zacznij od ćwiczeń kardio, wykonywanie ich usprawnia pracę serca, poprawia krążenie i spalanie tłuszczu. Pamiętaj jednak, że po jakimś czasie nasz organizm przyzwyczaja się do ćwiczeń i musisz mu zadać nowy bodziec, np. w postaci inaczej niż zwykle rozplanowanego treningu lub zmiany kolejności ćwiczeń. To przyspieszy postęp odchudzania. Pamiętaj także o dniu lub dwóch przerwy od ćwiczeń na zregenerowanie mięśni.

Zabiegi modelujące sylwetkę

Aby pomóc sobie w redukcji masy ciała warto sięgnąć po najnowsze osiągnięcia z dziedziny SPA & Wellness, tak zwane zabiegi odchudzająco-modelujące. Pomagają schudnąć, ale również zachować prawidłowe napięcie skóry podczas odchudzania, aby nie była obwisła i nieestetyczna.
Zabiegiem stanowiącym idealne uzupełnienie odchudzania jest rollmasaż z podczerwienią. Jedną z największych zalet rollmasażu jest duża redukcja cellulitu i ujędrnienie ciała.
Możesz sięgnąć także po zabiegi liposukcji ultradźwiękowej. Istotą tych zabiegów jest uszkodzenie adipocytów (komórek tłuszczowych), które spowoduje uwolnienie z nich trójglicerydów i zmniejszenie obwodu. Należy pamiętać, że po zabiegu wskazany jest godzinny spacer lub inna aktywność fizyczna w celu spalenia uwolnionych trójglicerydów.

Sen

Jeśli nie śpisz co najmniej 7-8 godzin na dobę, twój organizm będzie miał mniej energii, którą mógłby wykorzystać na spalenie tego, co zjesz. Badania pokazują, że ludzie, którzy są ciągle zmęczeni, mają gorszy metabolizm.

Pamiętaj przy tym, że zbyt nisko kaloryczna dieta to dla organizmu sygnał, że nadeszły gorsze czasy i trzeba się bronić. Metabolizm spowalnia, aby narządy zużywały jak najmniej energii. Po powrocie do normalnego jedzenia organizm nadrabia i odkłada tkankę tłuszczową, aby mieć zapasy na kolejny okres głodu, to właśnie słynny efekt jojo. Po każdej diecie potrzebny jest okres stabilizacji masy ciała, wyprowadzenie z diety. Stąd najlepiej przeprowadzać dietę pod okiem dietetyka.

Komentowanie wyłączone.